Thursday, October 2, 2014

Fenomena Bakul Baby Awal Ashari dan Scha

Adoi...nak di jadikan Ceritanya kini..sejak Awal ashaari dan scha tayang bakul baby mereka di Laman sosial, Cenderahatirotan mendapat permintaan yang bertalu-talu. Semuanya mahukan Baby basket/ moses basket with hood.

Apa lagi semua stok habis....kena lah Anyam yang baru, Almaklum lah nak anyam satu bakul bukan mudah oooo.... mau ambil masa 2 hari

So customer baru terpaksa la tunggu Q ye...sehingga tempahan siap. Puan Sarah dan Puan Ninah dan mereka yang baru nak order.... masuk la Q ye

Meh kita tengok bakul Awal Ashari yang kasi boom kat Baby basket Cenderahatirotan ( yang customer share dengan I)





Yang ni hasil Anyaman cenderahatirotan

Pulak dah ada customer , Nak hanya bakul macam Awal Ashari , yang ada Ala-ala 2 hood tu... makanya terpaksa la saya buat kan satu. ....Khas Untuk En Izzat/puan shafiqah , Sabar ye !! lagi 2 hari siap la bakul ala-ala Awal Ashaari tu...ada 2 Hood tapi design bakul asal saya la ye.... nak jimat penggunaan rotan....dan kurang kan berat bakul.

Urusan dekoration dan Renda-renda tu pandai2 le hias...saya tak reti... Klau saya kasi orang buat nanti ...harga nya sungguh mahal mereka cas pula...

Update : 10/9/14
Okay bakul yang ala-ala  Schaawal dah siap....dianyam, untuk encik izzat/sharifah, harap terima lah seadanya...baru first time anyam design ini



Hurmmmm hood dia terlalu besar dan  kedalam kan! kan! kan!Hurmm, first try, la katakan...I think next order kena slim kan sikit hood nya 

Update entry ni 1/11/14



Ha yg ni dah di tambah baik... hoodnya dah di rendahakan sikit...berbanding first trial punya basket.



 Yang ni pula sudah dicat putih bakul ala-ala Schaawal tu. Ikut je la customer punya request



call sms/whatsapp/viber/telegram untuk tempahan..... 013-5336173



Update lagi entry ni :19/9/14

Gambar di bawah, baby basket yang dicat putih atas permintaan cutomer. Saya personally tak 

galakkan anda untuk cat putih, tetapi jika You all tak kisah saya boleh aje catkan putih

Bukan apa saya takut bau cat tu boleh sensitif kat baby

Apapun, cat dan Upah cat saya cat RM16

So macam ni lah Hasilnya kalau dah di cat Putih ye Puan puan sekalian

Ni pun permintaan khas customer sebab Bakul Awal dan scha warna putih.... pengaruh besar betul mereka bedua ni ek



Baby basket single hood (original design) yang sudah di cat putih


Sementara tu lawat la bakul baby cenderahatirotan ye